AR omgeving bouwen in CoSpaces

Een AR verhaal gebaseerd op het schilderij van Eppo Doeve

Introductie

In het Techlab hangt het schilderij ‘Voor de Industrie’ van maker Eppo Doeve. Op basis van het schilderij ga jij een AR-omgeving maken in de app CoSpaces die geïnspireerd is op het schilderij in het lab.

Leerdoelen

Leerdoel

Leerdoel

Je leert wat een virtuele wereld is.

Leerdoel

Je leert jouw verhaal over het schilderij virtualiseren in CoSpaces.

Leerdoel

Je onderzoekt hoe hoog de flipperkast moet staan, zodat de knikker wel omhoog gaat maar er niet uitschiet.

Materiaal & Gereedschap

Materiaallijst
  • Tablet
  • App CoSpaces
  • Gebruikersnaam en wachtwoord
  • Werkblad bouw een virtuele wereld – mijn verhaal
Gereedschapslijst

De Opdracht

Stap 1

Bedenk een verhaal voor je virtuele wereld. Je gaat een virtuele wereld bedenken en maken waarin het schilderij ‘Voor de Industrie’ van Eppo Doeve een belangrijke rol speelt.

  • Wat is er op het schilderij allemaal te zien?
  • Welk verhaal vertelt het schilderij jou?

Schrijf je verhaal eerst op en bedenk dan welke omgeving hierbij hoort.

Dit werkblad kan jou hierbij helpen. Download het hier.

Stap 2

Bekijk de screencast video om te zien hoe je kunt inloggen in CoSpaces.

  1. Op de app CoSpaces en klik op log in.
  2. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord Deze krijg je van je leerkracht.
  3. Klik op Bossche Vakschool.
  4. Klik op opdracht: het kunstwerk.
  5. Lees bovenin de werkbalk:
  6. Kies een
  7. Bouw jouw virtuele verhaal in CoSpaces. De afbeeld van het kunstwerk vind je bij upload.

Stap 3

Bouw jouw eigen bedachte wereld in de app CoSpaces.

Onderzoek & Bronnen

Via de missies van Skills Dojo kun jij meer leren over AR en VR.

  • Wat is AR? Wat is VR? Bekijk missie 1 hiernaast.
  • Wat is een virtuele wereld? Bekijk missie 3 hiernaast.

Dit is een product van het Bossche Vakschool Techlab. Onze lessen vallen onder de Creative commons licentie. 

Volg ons op de Socials